Islamic Widget

Wednesday, February 17, 2010

Pakcik Kudin Kembali Kerahmatullah


Pada 14.2.2010 selepas solst subuh di Mesjid At-Tarmizi, Abg Fauzi telah memanggil aku dan memberitahu Pakcik Kudin telah kembali kerahmatullah malam tadi. Hari itu kami sekeluarga tidur dirumah mak. Aku mengambil kesempatan itu untuk pergi menziarahi jenazah Pakcik Kudin. Dengan menggunakan motor Abg Sani, aku ke Surau bersebelahan dengan Flat Kg Pinang. Sempat bersalam dengan Bojet, Khairul dan Lehod, menantu Pakcik Kudin. Lehod memaklumkan, Pakcik Kudin akan dibawa ke Mesjid As-Salam untuk dimandikan dan disembahyangkan. Jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Kota Damansara. Semasa menunggu di Mesjid As-Salam, aku juga sempat berjumpa Pakcik Zainal, Abg Mail (anak Pakcik Yahya), Abg Hamid (anak Pakcik Ujang) dan ramai lagi yg aku kenal tetapi lupa nama mereka. Lebih kurang pukul 10 pagi solat jenazah telah disempurnakan. Semoga pakcik Kudin akan ditempatkan bersama-sama orang-orang solleh dan sentiasa dalam perlindungan Allah... amin...

No comments: